Adresa

Patriotske lige 67a , 71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Kontakt

ssmstsa@bih.net.ba
tel: +387 33 44 39 87


Širom svijeta se 5. oktobra govori o poziciji nastavnika, problemima s kojim se svakodnevno susreću, o nepovoljnim uslovima rada nastavnika, ali i o jednom o najčasnijih zvanja koje jedan čovjek može steći. Kvalitetni nastavnici od ključne su važnosti u pružanju dobrog obrazovanja i svakodnevnim radom daju ogroman doprinos općem razvoju gradeći ljudske temelje - razvijajući djetetov kapacitet i želju da uči.

Šta sve podrazumijeva riječ nastavnik?
Nastavnik je predavač i osoba koja organizuje nastavu, vodi nastavni proces, prenosi informacije, izlaže gradivo, bira i prezentuje razne sadržaje. On je također koordinator u pedagoškoj komunikaciji, a stalno je i model intelektualnog ponašanja učenika. Nastavnik je učenicima stalni izvor motivacije za rad i učenje. U svom radu on podržava učeničke interese, a istovremeno pomaže u stvaranju i razvijanju radnih navika kod učenika.
 
Svakodnevni je model za profesionalnu identifikaciju. On je nepresušni izvor znanja, ali i procjenitelj dometa znanja i ponašanja učenika. S jedne strane, nastavnik reguliše socijalne odnose u odjeljenju, a s druge strane, partner je u interakciji sa učenicima, roditeljima, lokalnom zajednicom. Konstantno sarađuje i sa kolegama, stručnim saradnicima i direktorom škole. Možda važnije od sveg navedenog je činjenica da su kroz učionice nastavnika prošle generacije i generacije učenika za kojih su oni istovremeno bili i pedagozi i podrška, a nerijetko i uzori. Učenici svoje nastavnike nose u sjećanju što još jednom ističe smisao ove profesije.
 
U nastavku pročitajte rad naše učenice Lamije Habibović IV3, koja je u nekoliko rečenica istakla svu važnost i ljepotu ovog poziva.
Prosvjetni radnici imaju težak zadatak u formiranju civilizacije. Zaduženi su za obrazovanje cjelokupnog stanovništva, kao i za odgojne karakteristike. Međutim, ključ za dobro obavljanje ovog poziva jeste u otkrivanju činjenice da se njihov rad ne završava na odgojno-obrazovnom procesu, već se nastavlja i odlazi u dublje sfere.

Potrebno je veliko srce da bi se oblikovali mladi umovi. Potrebno je veliko strpljenje da bi se izvela mnogobrojna djeca na pravi put. Potrebna je velika duša i humanost da bi se nekome pružio osjećaj druge porodice. Biti učitelj podrazumijeva mnogo više od autoriteta, discipline, opravdanih i neopravdanih izostanaka, zadaća i testova, pruženog znanja i upisanih ocjena.
 
Biti učitelj znači prihvatiti činjenicu da se taj posao ne zasniva isključivo na obrazovanju, razumjeti da je nekada samo potrebno pružiti ruku povjerenja i podrške, saznati da vas neko posmatra kao heroja svoje priče i izabrati da to radite iznova. Svako ko se sjeća vlastitog obrazovanja, sjeća se učitelja, a ne metoda i tehnika. Kažu da je dobar učitelj poput svijeće; troši se da bi osvijetlila put drugima. Biti učitelj znači nadahnuti nadu, zapaliti maštu, primijetiti naizgled neprimjetno, obezbijediti sigurnost, pružiti utočište i pokloniti dar prijateljstva. Znači biti spreman pomoći učeniku kad mu je to potrebno, ali i otići onda kad se dobro snalazi. Uticaj dobrog učitelja ne može se izbrisati, a ukoliko svojim srcem dotakne jednu dušu, budite sigurni da će negdje, u nečijim misterioznim mislima, biti upisan kao heroj, anđeo čuvar i svjetlo na kraju tunela. Nekome je pružio ruku, a ta ruka otvorila je vrata ljubavi i sreći.

Svaki čovjek se nađe u situaciji bez izlaza, u samoći i tami. Svima je potreban prijatelj, a ukoliko imamo sreće, iskrenog prijatelja možemo pronaći upravo u učitelju.